2014. november 26., szerda

Étkezés #1

Sziasztok!

Mára egy kis mellékes bejegyzés jutott! Ha úgy látom, érdekelnek az ilyesmik is Titeket, akkor erre is kitérek, hiszen nekem is jól esik az, ha eredményekről számolhatok be, és talán Rátok is pozitív hatással lehetek. :)
Igyekszem ugyanis az étrendemen is változtatni a háttérben közben. Ami legalább annyira nagy kihívás, mint az, hogy beépítsem az edzéseket az életembe. Korábban is imádtam a teljes kiőrlésű változatokat mindenből, és előszeretettel fogyasztottam őket, de a fő bázis akkor is a fehér kenyéren alapult, hiszen valljuk be, az a legolcsóbb, és bizony tényleg van olyan, amikor igenis azon a napi 60 forinton múlik. De most már talán sikerülni fog ez is. 
A cukrot szinte teljesen sikerült kiiktatnom az életemből, egyedül az itthoni, anyu által készített sütikben van már csak. Tudom, hogy ezt is le lehet cserélni, le is fogom, de amíg itthon élek, addig erre nem teljesen van lehetőség, a családom többi tagja nem díjazná ezeket az ételeket (a tipikus magyar férfiak elég meggyőzőek na :D de csak mert nincs problémájuk a súlyukkal :D). A fehér kenyérről való átállás viszont alakulgat. Ezt nem szeretném azonnal átugrani, mert nem tartom egészségesnek, ha azonnal váltok, így szép lassan, folyamatosan igyekszem ezt megtenni. Egyelőre ott tartok, hogy az ebédhez már sosem fogyasztok kenyeret, bármi is legyen az. Ez marha nehéz, például  képzeljétek el a bablevest fehér kenyér nélkül... azért ezt soha nem fogja tudni nekem bemagyarázni senki, hogy ez nem így az igazi! :D Én nem akarlak becsapni Titeket, marha nehéz na. Főleg így, ha körülötted mindenki más tömi magába az ilyesmit. Én nagyon jól megértem azokat, akik azt mondják, hogy drágább így étkezni. Erre pedig ismerem a választ: sokkal többet eszel ebből, így a másik jobban megéri. Azért én nem vagyok egy nagy étkű lány, a sima zsömléből is egyet eszek, ahogy egy extra változatból is. Szóval ja, a különbség pedig az, hogy míg a fehér lisztből készültet megveszem egy napra 40 forintból, addig a másikat 140-ből. Az a 100 forint egy egyetemista pénztárcájában vagy egy olyan dolgozó emberében, aki egyik napról a másikra él, igenis marha sok. És ez még a legapróbb dolog volt :) De ugyanilyen alapon viszont vannak olyan dolgok, amik olcsóbbak. Egy salátát összedobni, vagy egy zabkását, az nem túl drága, viszont marha egészséges :)
No de térjünk vissza az eredeti vágányra. Kaja. Én azzal, hogy péksütiket vásároljak, teljesen leálltam. Update pékség nincs a közelben (Pécsett ugyan van egy, de az elég nagy kitérő lenne mindig), de ha valamiért nincs időm készíteni itthon egy szendvicset, olyankor az aranycipóban veszek egy kornspitz kifliből készültet. Még mindig jobb, mint bármilyen más megoldás. Viszont drága, de nagyon. Így egyszerűbb, ha időt szakítok arra, hogy kaját csomagoljak. Ez pedig a pénztárcámnak is jót tesz :)
Szerencsére itt az alma szezon, úgyhogy kedvező áron jutunk hozzá a gyümölcsökhöz is, úgyhogy hajrá, mert ugyebár minden nap egy alma az orvost távol tartja :)
Remélem, ezen a téren is el tudok érni majd igen nagy változásokat, de úgy gondolom, hogy a fokozatosság nagyon fontos, erre igyekszem odafigyelni nagyon. Tartós változásokat akarok, azt pedig másképp nem tudom elérni!
Rengeteg ötletem van, hogy hogyan és miként lehetne ezt a sorozatot folytatni, úgyhogy valószínűleg lesznek még hasonló bejegyzések is, hiszen enélkül nem lehet változtatni magamon és az életmódomon:) Remélem, velem tartotok majd, és esetleg ha úgy érzitek, van mit megosztani velem, akkor ezeket el is mondjátok! 

Puszillak Titeket, Nocy

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése