2016. november 27., vasárnap

3+1 DIY karácsonyi ajándékötlet

Ha idén Te is a kézzel készített ajándékok mellett tennéd le a voksod, akkor ehhez hoztam ma néhány ötletet. Nyugi, egyik sem nehéz, és minimális kézügyességgel elkészíthetők! Meg kell valljam, nekem a karácsony a kedvenc ünnepem, és ilyenkor én mindig hosszas heteket töltök azzal, hogy mindenki számára megtaláljam a tökéletes ajándékot. Nagyon izgatott vagyok mindig, mert egyszerűen szeretem, hogy örömet tudok okozni ezzel a szeretteimnek és bizony nagyon jól esik, hogy ezáltal viszonozhatom nekik, hogy velem vannak. Mindig is szerettem a kézzel készített ajándékokat, mert azok igazán személyesek, de persze sokszor van, hogy nincs elég időm vagy totálisan ötlettelen vagyok. Most ebben a bejegyzésben az évek során talált legjobb ötleteket szedtem össze, hogy ezzel is megkönnyítsem Nektek és magamnak is a karácsonyi készülődést :)

1. Kézzel készített fotóalbum
Nagyon egyszerű elkészíteni, én az ötletet anno még egy Csobot Adél által készített videóban láttam. Ne kérdezzétek, hogy akadtam rá, azt hiszem, hogy a Facebook dobta ki, és én meg rákattintottam, és az az igazság, hogy nekem nagyon tetszett az ötlet és az elképzelés is. Persze ezt én egy kicsit átalakítottam, más méretezést használtam, lecseréltem a fedőlapokat másikféle vastag kartonra ragasztottam a képeket, na meg egy jóval vékonyabb szalagot használtam, hogy jobban illjen a páromhoz :) Tavaly ezt kapta tőlem karácsonyra ajándékba, és azt hiszem, azóta sem tudtam felülmúlni nála ezt az ajándékot:) De bárkinek elkészíthetitek, a kedves szövegek pedig tényleg feldobják az albumot! Be is linkelem nektek a videót, hogy meg tudjátok nézni, hogyan kell elkészíteni. Azt nem fotóztam le, amit én készítettem a páromnak, mivel ez egy olyan személyes dolog, amit valóban csak neki szántam, de minden tökéletesen látszik a videóból :)


2. Scrapbook
Amikor először hallottam a Scrapbookról, azt sem tudtam, mi fán terem. Aztán utánanéztem, és megláttam, hogy ez egy nagyon szuper dolog, amiben össze lehet gyűjteni minden egyes közös élményt :) Ezt is a páromnak készítettem egyszer ajándékba, és bizony nem túl nehéz egyébként elkészíteni, csak a kreativitás szabhat határt nekünk benne :) Én személy szerint az alapot egy hobbiboltban vásároltam (egy sima kapcsos könyvformájút, ami teljesen üres volt), és a beltartalmat a közös emlékekkel/élményekkel töltöttem meg. Szerepet kaptak az utazások, a mozizások, együtt töltött kellemes esték. Ragasztottam bele képeket, mozijegyeket, belépőkarszalagokat, de még metrójegyet is! Igazából mindent, ami valahogy azt juttatja eszünkbe, hogy miket éltünk át együtt :) Szuper érzés volt készíteni és még szuperebb lesz, amikor együtt bővítjük majd közösen az új élményekkel :) Ha pedig kíváncsiak vagytok, hogy hogyan kell ezt elkészíteni, vagy épp hogy mi is ez pontosan, akkor nézzétek meg a lenti videót, amiben szuper jól bemutatják, hogyan kell elkészíteni, és remek ötleteket is találhattok arra, hogyan tegyétek még egyedibbé :)


3. Ajándék befőttesüvegben
Én ezekről az ajándékokról először a Pinteresten szereztem tudomást! Szuper ajándékokat készíthetsz mindössze egy befőttesüveg segítségével. Na jó, azért nem árt egy-két apróság még mellé. :) Én például tavaly készítettem ajándékba ilyet bátyámnak illetve a párom anyukájának (csokiválogatással és mézeskaláccsal töltve). Végy néhány üres befőttesüveget, aminek jó, ha a teteje fémből van. Én személy szerint vettem aranysprayt, azzal lefújtam az üvegek tetejét, hogy szép arany színe legyen. Majd pedig vannak ezek a szuper tollak, amikkel lehet írni üvegre, nos egy olyat is beszereztem, és azzal díszítettem az üvegek oldalát különböző rajzokkal (hópehely, boldog karácsonyt felirat, hasonlók). Aztán jöhet bele bármi! Csoki, cukorkák, mézeskalács, összetevők egy újféle süteményhez, vagy akár forrócsokihoz, de akár tehetsz bele különböző szépségápolási szereket is! Itt ismét csak a képzeletetek szabhat nektek határt, bármit bele lehet tenni, és a legegyszerűbb is ajándék azonnal személyesebb lesz. Ezt követően már csak a tető kell rá, és egy szép szalag vagy raffia és már mehet is a fa alá. :)
Természetesen ebből rengeteg változat létezik, éppen ezért készítettem számotokra egy Pinterest táblát a kedvenceimmel :)
Itt meg is találhatjátok!
Forrás: diply.com

+1 Mézeskalács és egyéb szárazsütemények
Én nagyon szeretek sütni, és az a legjobb benne, hogy ezt aztán végképp személyre lehet szabni, hogy ki milyet szeret! Készíthetsz karácsonyi ajándéknak mézeskalácsot, sós süteményt, csokis kekszet, linzert, egy szóval bármit, amit az ajándékozott szeret :) Mondjuk érdemes szárazsüteményt készíteni, mivel az tovább eláll, és könnyebb szállítani is, és nem kíván hűtést hosszú távon. Tavaly én a párom családjának személyre szabott, egyedi nevekkel díszített mézeskalácsot készítettem, és azt ötvöztem a befőttesüvegekkel, hiszen abba tettem bele. De akár vehetsz egy szép díszdobozt is, és abba is teheted, amit később bármikor tudnak használni ilyen célra. Rendkívül sok választási lehetőség van itt is, csak engedd szabadjára a fantáziád! Jöhetnek a változatos kiszúróformák, a különböző csokimázak, amikkel írni és rajzolni lehet, vagy épp az ezer és egy színben és formában vásárolható cukorkák. 

Forrás: The Kitchen McCabe
Remélem, ezzel a kis összeállítással segíteni tudtam nektek abban, hogy minél jobb és személyesebb ajándékot készíthessetek szeretteiteknek. Ajándékozni szuper dolog, és én úgy vagyok vele, hogy ezek közül egyik sem olyan, amit egy unalmas délutánon ne lehetne elkészíteni. :) Nekem ezek a kedvenc ötleteim, minden bizonnyal idén is készítek néhány befőttesüveget, amiben mindenféle finomság lesz, mert nagyon jó kikapcsolódás nekünk, a szerettünknek pedig szuper ajándék és hosszan tartó emlék :)

Ti már készültök a karácsonyra? Nálatok elindult már az ötletelés az ajándékok terén? :) Írjátok le a ti kedvenc ötleteiteket is, hogy én is inspirálódni tudjak belőle! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése