2017. február 2., csütörtök

1 nap Münchenben

Marienplatz, Városháza
A hétvégén egy napra ellátogattunk Münchenbe, és igyekeztünk minél jobban átérezni az ottani életérzést. Sajnos csak egy napot volt lehetőségünk ott tartózkodni, azonban azt az egy napot megpróbáltuk minél inkább kihasználni, és megnézni mindent, amit csak lehet. Így hát korán reggel útnak indultunk már és 9 után egy kicsivel ott is voltunk, hogy még délelőtt bejárjuk az egész Altstadt részt. Ami egyébként nem olyan nagy, délig pont körbe lehet sétálni úgy, hogy mindent megnézel és kényelmesen végigsétálsz. Így hát az egészet bejártuk, kezdve a Marienplatz-al, ahol megnéztük a városháza épületét. Ezt követően a Frauenkirche következett, amit éppen felújítanak, szóval kívülről nem tudtunk benne gyönyörködni, de belül megnéztük, és nagyon szépnek találtuk. Igazán tetszett, mert nagyon letisztult templomról van szó, ami még nem esik a túldíszített kategóriába. Ahogy tovább sétáltunk, kívülről megnéztük a Michaels templomot is, amit belülről sajnos nem láttunk, mivel épp szertartás volt, amit nem akartunk megzavarni. Ezt követően ellátogattunk a Karls-kapuhoz is, ami a régi városrész bejáratát szimbolizálja, és nagyon szép látványt nyújt a térrel együtt. Természetesen emellett minden más híres teret is bejártunk, a nemzeti színházzal, a Schiller emlékművel és az Odeonsplatz-al egyetemben. Igazából végigjártuk az összes híres helyet a régi városrészben, ami nagyon hangulatos volt.
Karls Tor
Mivel pedig itt már igazán megéheztünk, ezért természetesen ebédelni indultunk, méghozzá a Hofbräuhausba, ami ugye az egyik leghíresebb sörfőzde Münchenben, és a hozzá tartozó étteremnek igazán fesztivál hangulata van a hatalmas tereivel, és a rengeteg hosszú asztallal, ahol nagyobb társaságok is kényelmesen elférnek. Komolyan mondom, teljesen úgy éreztem magam, mintha ismét a Dulton lennék (ami olyan, mint az Octoberfest, csak kicsit kisebb, és itt van Regensburgban), ami egyébként szuper volt. Természetesen egy jó csapolt sör mellett ebédeltünk meg, ki-ki a kedvenc bajor ételét választva.
Hofbräuhaus, neki nagy, nekem kicsi :)
Mikor újra teli voltunk energiával, jött a nap legizgalmasabb és legjobb része, amikor is kimentünk az Olympia Parkba, ami egyszerűen eszméletlen volt. A nap addigra már bőven kisütött, és bár így is kellett a nagykabát, de mégis kellemesebb volt ott sétálni, mintha metsző szél fújna. Így hát átsétáltunk a parkon, ahol az emberek futottak, sportoltak, vagy épp a befagyott tó jegén korcsolyáztak. A kisebb dombokon és lankás részeken a gyerekek szánkóztak, míg a felnőttek egy-egy sör mellett beszélgettek. Nagyon jó kikapcsolódás volt, és bár nem mentünk be a stadionba, így is szuper rálátásunk nyílt, mivel felsétáltunk egy magasabb domb tetejére, ahonnan remek kilátás nyílt az egész városra.
Olympia Park és a stadion

Mivel innen is lenyűgöző volt a látvány, ezért végül nem mentünk fel a toronyba, hanem inkább az erre szánt időt egy domb teteji kis vendéglátóegységben töltöttük, ahol sört ittunk, és úgy éreztük magunkat, mintha egy sítábor közepén ülnénk. Napsütés, rengeteg ember, beszélgetés és pihenés. Igazi kikapcsolódás volt, a napunk legjobb pillanata. Így ha oda látogattok, akkor mindenképp azt ajánlom, hogy ezt ne hagyjátok ki. Télen, a jó időben, és hóval körülvéve egyszerűen csodálatos :) Szuper lehet ez jó időben is, amikor mindenki túrázik és kirándul arrafelé, szóval semmiképp ne hagyjátok ki, na meg hát egy kis frissítő is jól jön! :)
Olympia Park a befagyott tóval és a háttérben a dombbal, ahová felsétáltunk
Ezek után már elég késő volt, így már csak az Allianz Arénához metróztunk ki, ugyanis a csapatban volt egy echte Bayern fan is, így hát ezt nem lehetett kihagyni. Ez is tetszett, mert sötétben az Aréna nagyon szép volt, pirosan világított, igazán szép látvány volt. Igaz, engem nem túlzottan vonz a foci (olyannyira, hogy egyáltalán nem nézek meg egyetlen meccset sem), így számomra nem volt akkora élmény, de mindenképp kihagyhatatlan volt, ha már ott jártunk.
Az Allinaz Aréna éjszakai fényei

Sajnos másra már nem volt alkalmunk, így a BMW gyár és múzeum valamint a Nymphenburg kastély kimaradt a listánkról, de egyáltalán nem bántam, mivel így kellemesen volt időnk bejárni mindent, nem kellett sietni és kicsit ki tudtuk élvezni napot pihenőkkel és beszélgetésekkel tarkítva. Számomra így volt tökéletes a nap, és a többi dolgot pedig majd egy következő alkalommal nézzük meg. Éppen ezért azt javaslom, hogy ha nem akartok rohanni, és mindez érdekel titeket, akkor két napot szánjatok a városra, és akkor még egy kis shoppingtúra is belefér ;)
Olympia Park, középen az Olympia Turmmal, háttérben pedig a BMW Welttel :)

Ti jártatok már Münchenben? Ha igen, akkor miket néztetek meg ott? Ha nem, akkor tervezitek? :)